HTML

Otaku mennyország

Friss topikok

Új helyszín, új emberek, újabb csalódás avagy a cosplayer expon történtek

shouneko 2012.08.19. 08:38

    Talán ott illene kezdenem, hogy annyira nem volt rossz, mint a címből következtetni lehet, sőt bizonyos fokig élveztem is, bár a szervezés sokszor igen sokat tett azért, hogy ez ne legyen így. A legfőbb probléma számomra, hogy új helyszín volt (Ugyanúgy millenáris csak másik épület) ami kisebb volt, és így elég nehéz volt közlekedni. Aki vásárolgatni akart a második emeleten annak igen nagy problémákba ütközhetett, mivel kevés árus (a megszokottak, mint Sakurazaka, Holdfény team volt bár Animelandben nem vagyok biztos, na meg megint volt a Replika shop és a Fumax is, de a többi már nagyjából csak workshop volt), kevés hely alapon kb senki sem fért kezdetben (én is csak kezdés után jóval később mentem vissza vásárolgatni) 

  A helyszín talán azért sem volt jó választás, mert így sok program kikerült a szabadba, és sok csoport is ott volt. Ez alapból nem gond, hiszen kipróbálni a japán íjaszatot nem lehet bent megcsinálni, DE iszonyú meleg volt, mikor mentünk, és az óriástársas, a pingpong és a twister is a tűző napon volt. Nem jó kombináció...

  A másik kedvenc témám a "conokon ami nem sikerült" szekció örök nyertese (mivel ez bosszant mindenkit a legjobban) a jegy. Bár elővételben lehetett jegyet venni, de ott tényleg csak egy jegyet kaptunk. Majd két sor lett (hogy ki tájékoztatott arról, hogy nekünk, elővételeseknek máshová kell menni hagyjuk) majd pedig, hosszú várakozás után felcsatolták a jegyet. CSAK senki nem adott információt semmiről. Hol kell sorban állni? Elővétel ugyanoda menjen mint a most vásárolt? 

  Végül persze bejutottunk, ami egészen furcsa volt. Már említettem, hogy a hely kicsi volt, de arról nem tettem említést, hogy a nagy színpad is mennyire más volt. Ott kezdődött, hogy látszott, hátul vannak beépített székek, mint egy előadóteremben (lehet még a végén kiderül, hogy alapból az) előtte székek és padok (erre is van valami szó, talán a sörpad de nem tudom) majd jöttek a zsűrik asztala. A zsűri előtt volt a színpad, én pedig, még most is csodálkozom, hogy nem tört ki egynapos felfelé nézéssel a nyakuk.... Alacsony vagyok, mindenkire felnézek, de rájuk főként, hogy kibírták ezt.

  Ha folytatnom kellene a nagy színpadi események jellemzését, akkor úgy kezdeném, hogy a műsorvezetők. A műsörvezetők tehetségtelenek voltak és... Igazából, minden bizonnyal, ők nem készültek rá erre, nem volt semmilyen gyakorlatuk (vagy ha volt jól titkolják) mivel ha kérdeztek egyes csoportokat, számomra tök érdektelen kérdéseket tettek fel (de szerencsére azért a csoportok tudtak valamit, és így mindig hasznos infót közölhettek) bár a végére (charity gála) azért belejöttek nagyjából, csak kár, hogy ilyen későn. 

  Ami még zavaró lehet, hogy a technika sem volt tökéletes (az egy dolog mindig elromlik minden máskor is DE itt...) Egy-egy apróság (pl képet, amit kértek a műsorvezetők) kb fél órán keresztül rakták be, az AMV-k váltásánál simán látszott, a mappa tartalma (aminek nem lenne szabad) és a mikrofonok se voltak mindig rendben. De, most hogy ennyit szidtam a Cosplayer expot jöhetnek az előnyei.

  Nos ebből is volt sok, így kezdeném a programokkal. Másfajta programok is voltak, nem csak a megszokott "conos" programok, ami jó volt. Nagyon tetszett az óriás társas, és ha kísérőm nem fő meg az óriás társas közben, biztos twistereztünk is volna. Pingpong is volt, aminél helyes fiúk játszottak, illetve sok más kinti program is. Kipróbálhatták a jelentkezők a japán íjászatot, és egy kis színpadi harcot is. Megnézhették a Noé állatotthon állatkáit (egy fiatal rókát, két fekete kiskutyit, három teknőcöt, három fehér nyuszit, egy malacot) és kérdezhették az ottani  dolgozókat, hogyan lehet segíteni az állatkákon, illetve, hogy hogyan kerülnek be az állatok, és hogyan lehet segíteni rajtuk. 

  A másik különlegessége hogy itt Disney jelmezeket is kerestek, ennek következtében sok-sok Csingiling szaladgált a conon, Pán Péterekkel együtt (itt jegyezném meg, hogyha valaki nagyon stílszerű akar lenni, akkor Mulánnak öltözik be, és így nem lesz 3 Csingiling meg 2 Pán Péter egy conon) 

  Ezek után talán az este eseményei, és a külföldi vendégek maradtak. Ez a kettő számomra összefügg nagy mértékben, hiszen este folyamán vetkőzte le cosplayét az egyik külföldi vendég, a norvég Johan Eira, akit eddig Shookie monsterként láttunk. Mivel én nem olvasgattam a külföldi vendégekről szóló cikkeket a Cosplayer expo honlapján, így számomra akkor derült ki: Shookie monster jelmeze alatt egy férfi van. Nagyon meglepődtem, de nagyon kellemes meglepetés is volt, nem csak az, hogy egy számomra helyes férfi lapult a cosplay alatt, hanem az is, hogy nagyon kedves. Mikor sikerült összeszednem minden bátorságomat, hogy egy fotót készíthessek róla, akkor is egy lánnyal beszélgetett, majd ahogy észrevett, felém fordult és... Na igen látta, a fényképezőről, hogy fotót szeretnék készíteni, de azért kidadogtam angolul egy kérésféleséget (akkor annyira izgultam, hogy szinte kiesett a kezemből a gép. Ha nem lett volna rátekerve a kezemre, talán ki is esik) majd lefotóztam, és megköszöntem, erre ő egy kedves öleléssel válaszolt (na itt úgy éreztem elájulok, de szerencsére mosolyogva és boldogan távozhattam)

  Nagyon jó érzés volt, hogy ennyire kedvesek voltak a külföldi vendégek, és az is, hogy Shookie (mi már csak így hívtuk a végén) mindent beleadott, hogy jól érezzük magunkat, és hogy a Charityn is segített (egy ezüstórával, ami kb 10.000 Ft-ért ment el) Nagyon jó élmény volt.

  Ha a Charityre gondolunk, akkor mindenképpen meg kell jegyeznünk, mennyi sok állatkát kaptak felajánlásra a szervezők, és hogy milyen sok pénzért kelt el. Ha lett volna kicsit több pénzem, lehet beszálltam volna egy minibagolyért, vagy egy macsekért. Ezután már csak a Charity bál maradt majd pedig a First Memories koncert (ahol érzetem, hogyha most nem megyek haza, akkor az üvöltő zene ellenére is elalszom... Igen, én már csak ilyen álmoskás vagyok...)

  Végeredményben tetszett a con, jók voltak a bemutatók, mint a Kyudo (avagy a japán íjászat) vagy a CosFight (színpadi harc) illetve a TwistAirs is. Tetszett még a lolita divatbemutató, bár az is eléggé furcsa volt nekem. Nagyon örültem a kedves külföldi vendégeknek is, illetve a sok-sok programnak. Nem volt olyan rossz, de lehetett volna ennél sokkal jobb is. 

Címkék: Con Cosplay Cosplay Charity

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://otaku.blog.hu/api/trackback/id/tr324719670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása