HTML

Otaku mennyország

Friss topikok

ANiwa con, avagy ami rossz az a Dürer hibája

shouneko 2012.09.18. 21:20

  Ott kezedém, hogy most hősnek érzem magam, hogy képes voltam főleg facebookon végigolvasni a sok kommemntet és minden hozzászólást, kritikát, hasfájást (úgy hogy nem voltam szervező se segítő) és megpróbálom a problémákat is kivesézni itt (meg elmondani mennyire tetszett a con, mert személyes vélemény, hogy ez tényleg jó volt)

  Az első számú problematika már a kezdésnél látszott: akinek volt jegye, az gyanútlanul elment a Dürer másik bejáratához, ahol néhány perc beszélgetés után kijött egy szervező miszerint menjünk a másik kapuhoz, ott juthatunk be (én emiatt voltam mérges...) Ezután kisétálunk, majd várunk... várunk... talizunk a havrokkal és várunk... jó, megszokott a késés, de a várakozás azért picirnyit rossz volt (azt hiszem egy órával később mentem be mint kellett volna)

  A bejáratnál volt az első nagy összeütközés, miszerint nekem nincs kajám, de van Bentom, versenyre. Na ott az összes szervező, és a biztonsági őr kb. 10 perc alatt engedett el, majd elvették a dobozkámat (és nem tudom mit tettek vele, de hogy a rizsgombócom mire beért a szép szivecskéből amorf lett az tuti) Itt hívnám fel mindenki figyelmét, hogy a honlapon, facebook oldalon, fórumon, és még 100 helyen kiírták, hogy ételt, italt bevinni tilos, és el fogják kobozni. Néha érdemes elolvasni a szabályzatot is...

  A másik, szintén elkobzás ügyben a fegyverek voltak. Ezt is 1000 meg egy helyen kiírták, hogy ne, de persze itt is voltak olyanok akik hoztak airsoft (!!!!!!!!!) puskát (már nem azért, de én úgy tudom, azt még mondora, és holdfényre se engedik be. A szabályzat szerint... na mindegy) és igen, koboztak, de ha cosplayversenyre (lásd alább) kellett a fegyver behozhattad megmutattad, és ha olyan volt magadnál is maradhatott.

  Aki ezután belépett, az egy kisebb teret láthatott, mind holdfényen vagy mondon, és mindenféleképpen más volt, de ez nem biztos hogy rossz értelmeben. Nekem tetszett, és hozzá is szoktam, mihelyst észbe kaptam, hogy itt nem 6000 ember lesz, csak 1000... (1500 férőhelyes elvileg de eléggé szellősen voltunk) Itt is sokan sérelmezték a helyet, és igen, tényleg nem egy NAGY animeconhoz való, hanem pont egy ilyen picihez. Néhány helyen túlzsúfoltság volt (előadásoknál, vagy a teázásnál, illetve a konzol és DDR rész is tele volt) és volt hely, ahol tényleg csak egy kis fülledt valami volt (a boltok, amit lehetett volna kint is nem?) de ettől föggetlenül is mindent kihoztak a helyből.

  Ami a szervezők hibája, és itt főleg saját élményeket tudok megemlíteni, az olyan apróságok, hogy fanfic verseny kinyomtatott változatai közül egyik darabom elveszett, vagy hogy a bentomat úgy vitték be hogy... ezeket sajnálom, én megbüntettem a MAT-ot (a bentom a világ kiirtásához megfelelő fegyver XD) és szemet hunytam ezen apróságok fölött.

  Eddig ha volt probléma az a Dürer kert miatt volt (elkobzás, és a hely) de most térjünk ki arra is, amit nem sokaktól hallottam eddig: a jó dolgokra. Mert ebből sokkal több van, mint rosszból.

  A miért jobb egy mondocon mint egy MAT-os con vitát bárki lefutatthatja magában, mégis úgy gondolom, megérte elmenni, hiszen itt olyan volt, amin mondoconon, vagy holdfényen nem.Itt nem kell extrém dolgokra gondolni, ilyen a tízpróba (valamelyik mondoconon volt ilyen de ott nem volt ennyire laza és mulatságos) vagy akár a dinnyepusztítás (ha valaki azt mondja, ilyet ő látott mondoconon, gratulálok neki) De talán kezdjük az elején...
  Mivel nem vihettünk be ételt, ezért itt is megtalálhatóak voltak az étkezési feltételek. Volt sushi olcsón (én sajánltam nagyon a pánzt rá, de bánom is már) a szokásos Animelandes kajás pult, ha pedig inni szeretett volna valaki, akkor teázhatott is (szintén elég olcsón) Ha pedig a saját kajádat akartad megenni, akkor kikérted, kimentél, megetted és visszajöttél (vagy jobban elrejtetted)
  A programok színesek voltak, sok újdonság volt, vagy csak más formában jelent meg. Ilyen volt a beadós (és nem beküldős) rajzverseny, vagy az animebarkács (sok jó mű született, nem is tudtam dönteni melyik a legjobb) illetve volt Beugró is, ami szintén jó program volt. A kvíz se volt rossz, bár ott aki conra megy, már csak tud rájuk válaszolni (következőnek nehezebbet kérünk) MegaSeiyuu is érdekes program, amit máshol nem nagyon látni (hallani)
  A tízpróba is érdekes volt, aki utánaolvasott és kicsit aktívabb volt (vagy mondjuk úgy, kihasználja a cont) annak vagy megvolt, vagy közel volt a tízhez a pecsétek száma. Bár itt is néha alulinformáltak voltak az emberek (igen, néhány nagyon érdekes párbeszédre mindenki emlékezni fog) de az átlag a kedvesség, és a segítőkézség volt. Bíztattak minket, segítettek, ha elakadtunk, vagy ha valamit nem értettünk, és így inkább volt szórakozás az egész, mint igazi verseny.
  Ami érdekes versenynek bizonyult az a cosplayverseny,ami kicsit más volt, mint máshol. Itt feltettek néhány kérdést, majd lefotóztak minket, ezután a képek kikerültek délután fele a rajzok mellé, és lehetett nézegetni őket. Itt felvetődhet a kérdés, hogy ez mire volt jó, én pedig csak azt mondom: mert nem volt para. Itt (a fotók mennyisége miatt) a cosplayesek nagyrésze indult, és nem volt semmi vesztenivalónk, sőt... végre készült rólunk profi kép (rólam végre egy normális, meg egy érdekes is)
  Az árusok helye egy kis szobában volt, ami fülledt is volt, de mégis megfelelt annak aminek kellett:árulni. Sokminden kelt el, vásároltunk mindenfélét, a szokásos kitűzó mellett most képeslapot is árultak (azt hiszem egy idő után ezzel tapétázom ki a falamat is) és volt rengtekeg sok plüss. A szokásos árusok mellett volt egy-két új is, illetve akciók és mások is. Ha valaki itt vásárolt, az szinte biztos,hogy valamilyen mértékben olcsóbban jutott hozzá ahhoz, amit venni akart.

  Összeségében nem volt rossz, tényleg családias hangulat volt, DE nem a hely miatt, hanem a kevés ember miatt (nekem tetszett így) és mert így sok új infóhoz jutottam hozzá, megismerkedtem néhány emberrel, jólérezhettem magam, tömeg nélkül. Voltak olyan dolgok,amiket csak itt láttam, és pont ezért maradt emlékezetes (esti kvíz előtti hangulat) Tényleg volt program csúszás (ami miatt mérgelődtem, hiszen barátnőimet nem hallhattam karakokezni, mert eredményhirdetésre vártam) de csúszás minden conon van, főleg az eredményhirdetésnél, ezért nem róhatjuk fel a szervezésnek ezt.

  Maga az ANiwa con nem volt rossz, találkoztunk Sakuragis dolgokkal, és imádtam ott lenni. Aki panaszkodik, az vagy nem olvasta el eléggé a szabályzatot (és mást sem) vagy csak nem volt elég conon (csúszás) Pozitvum még, hogy a jegyár 1500 Ft volt (Mondocon 2500 Ft, ami bár levásárolható, mégis... jobban megéri ez szerintem) a sok színes program, na és a jó társaság, aki mondoconon valószínűleg elsétált volna mellettem. Örültem a connak, jó volt, és mindenképpen emlékezni fogok rá a sok rossz ellenére is.

Címkék: Közösség Con Cosplay Versenyek MAT

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://otaku.blog.hu/api/trackback/id/tr774786644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása